DREPTUL DE RETUR - Aplicabil persoanelor juridice
Vanzatorul nu este in niciun caz obligat sa accepte returul produselor livrate care nu prezinta niciun defect. Ramane la latitudinea Vanzatorului daca decide sa accepte returul produselor livrate, aspecte care vor fi discutate de catre Vanzator si Client de la caz la caz.
Nota: In cazul in care Vanzatorul decide sa accepte returul produselor comandate de o persoana juridica, contravaloarea acestora va fi restituita sub forma unui voucher de discount cu valoarea egala cu suma produselor returnate ( minus taxa de transport daca este cazul).Voucher-ul nu implica obligativitatea unei comenzi mai mari decat valoarea sa .( ex: un voucher de 105 lei poate fi folosit ca discount pentru o comanda de 105 lei sau mai mare, insa nu poate fi folosit pentru o comanda mai mica sau pentru mai multe comenzi cumulate) .
Defectele evidente/aparente (care se observa fara un control amanuntit), livrarile incorecte sau neconcordantele cantitative trebuie semnalate imediat si in scris de catre Cumparator, trebuie sa cuprinda o descriere detaliata a motivelor, in termen de cel mult 48 de ore lucratoare de la primirea produselor. Defectele ascunse trebuie semnalate catre Vanzator in termen de cel mult 48 de ore de la descoperire, imediat si in scris si trebuie sa cuprinda o descriere detaliata a defectului ascuns presupus. Cumparatorul este responsabil sa verifice daca produsele livrate sunt defecte sau nu corespund comenzii plasate. Produsele defecte trebuie sa fie puse la dispozitia Vanzatorului pentru examinare. Vanzatorul este de asemenea autorizat sa inspecteze produsele la fata locului, la sediul Cumparatorului. In situatia in care raportarea defectelor sau neconcordantelor cantitative de catre Cumparator nu are loc in termenele mentionate mai sus, se presupune ca acesta a renuntat la orice cerere in legatura cu un defect legat de produsul livrat.
DREPTUL DE RETUR – Aplicabil consumatorilor persoane fizice
Beneficiazați de o perioadă de 14 zile de la momentul primirii produsului pentru stabilirea naturii, caracteristicilor și funcționalității produsului, așa cum ați face-o dacă ați achiziționa un produs dintr-un magazin fizic. Dacă nu sunteți mulțumit de produs aveți dreptul de a vă retrage dintr-un contract la distanță, fără a fi nevoit să justificați decizia de retragere. Astfel, vă puteți exercită dreptul de retragere printr-o declarație clară în acest sens (ex: email la datele de contact ale magazinului online, prin intermediul contului de client (după caz) sau prin intermediul formularului de retragere, transmisă în maxim 14 zile de la dată la care ați intrat în posesia produsului. În urma notificării declarației de retragere, dvs veți contacta o firma de curierat pentru a transmite produsul returnat, sau după caz, noi vom face o cerere de ridicare/retur, astfel încât, în zilele următoare, un curier să se deplaseze la adresa dumneavoastră pentru a preda produsul.
Va trebui să returnați produsul în decurs de cel mult 14 zile de la data la care ne-ați comunicat decizia de retragere din contract și vi se va percepe costul transportului returnării produsului, Vânzătorul neangajându-se să suporte acest cost. În cazul în care solicitați retragerea din Contract în cadrul termenului legal de retragere din contract, trebuie să returnați și eventualele cadouri care au însoțit produsul respectiv.
Vom rambursa toate sumele pe care le-am primit drept plată din partea dvs ca și consumator (inclusiv costul transportului, după caz), în maxim 14 zile de la data de la care ne-ati informat de decizia de retragere sau nu mai târziu intrarea în posesie a produsului returnat.
Vom rambursa sumele folosind aceleaşi modalităţi de plată ca şi cele folosite de dvs pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care ați fost de acord cu o altă modalitate de plată şi cu condiţia de a nu cădea în sarcina dvs plata de comisioane în urmă rambursării. În cazul în care dvs solicitați printr-o singură comandă mai multe produse care vor fi livrate separat, vă puteți exercită dreptul de retragere în termen de 14 zile, care va fi calculat de la primirea ultimului produs livrat.
Pentru a ne îmbunătăți calitatea produselor și serviciilor oferite clienților noștri, vă vom fi recunoscători dacă ne veți spune motivele pentru care returnați produsul. De asemenea, atunci când ne veți anunța despre intenția dumneavoastră de a returna produsul, aveți posibilitatea să specificați modalitatea de compensare, alegând între înlocuirea produsului cu unul asemănător sau alt produs disponibil în stoc sau primirea banilor înapoiDacă alegeți prima opțiune (adică înlocuirea produsului cu alt produs din stoc), și există o diferență de bani, se va proceda astfel:
- Dacă produsul ales de dumneavoastră este mai ieftin, vom returna diferența în contul dumneavoastră bancar.
- Dacă produsul ales de dumneavoastră este mai scump, veți plăti diferența la primirea coletului sau în avans, prin transfer bancar.
- Dacă alegeți varianta de rambursare a banilor, trebuie să ne comunicați un cont bancar de-al dumneavoastră.
RĂSPUNDEREA CONSUMATORULUI PENTRU FOLOSIREA NECORESPUNZĂTOARE A BUNURILOR
Pe perioada celor 14 zile, dvs că și consumator sunteți responsabil doar în ceea ce priveşte diminuarea valorii bunurilor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionării bunurilor.
Aveți posibilitatea de a deschide ambalajul pentru a avea acces la conținutul acestuia dacă bunuri similare sunt în mod obișnuit expuse neambalate în magazine. În acest sens deteriorarea ambalajului doar prin simplă să deschidere nu reprezintă un motiv de diminuare valorii produsului. Prin urmare, în timpul perioadei de retragere, trebuie să mânuiți deschiderea ambalajului bunurilor cu grijă necesară fără a-l deteriora. Returnarea produselor fără ambalajul original sau cu degradarea anormală a ambalajului precum și cu foliile de protecție aplicate pe articol indepărtate (acolo unde este cazul) poate fi considerată o degradare a bunurilor.
În timpul perioadei de retragere de 14 zile, ar trebui să mânuiți și să inspectați bunurile cu grijă necesară. Pentru a stabili natură, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor, ar trebui să le mânuiți și să le inspectați în același mod în care vi s-ar permite să o faceți într-un magazin de exemplu, aveți posibilitatea să verificați integralitatea produselor, etichetelor, sigiliilor ambalajelor însă nu aveți voie să desfaceti ambalajele primare sau le utilizați. ( în cazul tuturor produselor de curatenie lichide) sau nu aveti voie sa utilizati produsele electrice si electronice, etc
DIMINUAREA VALORII PRODUSULUI
În cazul în care bunurile au fost utilizate de dvs într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a acestora, dreptul de retragere nu este exclus însă veți răspunde pentru eventuală diminuare a valorii bunurilor, care este evaluată de vânzător de la caz la caz pe baza unui document justificativ de diminuare a valorii și poate varia că procent din valoarea achitată de dvs și în consecință vi se va returna o suma de bani mai mică decât ați achitat dvs
Diminuarea valorii bunurilor poate constă în costuri de curățare și reparare, de înlocuire sau adăugare de accesorii, etc pentru a aduce produsele la starea inițială. În cazul în care, după aceste operațiuni, astfel de bunuri nu mai pot fi vândute că produse noi, acestea vor fi vândute că bunuri de ocazie (second hand) la un preț semnificativ mai mic, caz în care diminuarea valorii va constă în pierderea de venit pentru societatea noastră ce va fi justificată în mod obiectiv..
Posibile situații care pot conduc la diminuarea valorii produsului returnat (lista neehaustiva)
- Uzarea/testarea si degradarea produsului sau a unor componente ale acestuia că urmare a manipulării sau utilizării defectuoase sau în condiții extreme sau indepartand elementele de identificare ale acestuia
- Returnarea produsului cu urme de murdărie sau alimente sau cu urme că a fost supus operațiunilor de curățare/spălare
- Degradarea vizibilă a unui produs sau a unor componente ale acestuia, că urmare a nerespectării instrucțiunilor de întreținere/utilizare sau a mențiunilor din certificatul de garanție.
- Returnarea produselor fără ambalajul original, fără accesorii sau cu degradarea anormală a ambalajului a produselor.
In aceste categorii de bunuri care nu sunt exceptate de la retur dar care pot face obiectul unei diminuări a valorii produsului dacă sunt utilizate mai mult decat este necesar pentru determinarea „naturii, caracteristicilor şi funcţionării„ sunt cele din sectiunile „Birotica și papetarie„ / „Administrative„
EXCEPTĂRI DE LA DREPTUL DE RETRAGERE
În conformitate cu prevederile legale (OG 34/2014, art 16) sunt exceptate de la retur o serie de produse, printre care și „bunurile care sunt susceptibile a se deteriora„ sau „bunurile sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator„
In aceste categorii de bunuri exceptate de la retur, în cazul în care au fost desigilate și sau folosite/consumate intră produsele din secțiunile:
- Igiena-Menaj-Curățenie
- Ambalaje Horeca
- Consumabile depozit